شهروندان اهوازی آسوده باشند:خفاش شب و گروه ۹۰ نفره وهابی صحت ندارند+ عکس

 ماجرا از آنجا آغاز شد که خبری در شبکه های اجتماعی و نرم افزار ارتباطی واتس آپ گوشی های موبایل مبنی بر ورود یگ گروه وهابی به نام خفاش شب به بندرعباس و پس از آن به استان فارس منتشر شد. بر اساس این خبر این گروه پس از ربودن دختران جوان توسط خودروی پژو ۴۰۵ لبها و چشمان آنها را می دوختند و پس از آزار و اذیت آنها را می کشتند. این شایعه با انتشار عکسی تکمیل و با سرعت دوچندان در فضای مجازی پیچید.

khofash_shab_www.juyom.ir

تا اینکه سرانجام سردار رضا محمدی یگانه، فرمانده انتظامی استان هرمزگان دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در جمع خبرنگاران از دستگیری عامل انتشار این شایعه خبر داد و افزود: جوانی ۲۰ ساله به نام «س – ش» فرزند شاهین که‌ دانشجو و راننده یکی از آژانس‌های سطح شهر بندرعباس است در ۲۱ اردیبهشت‌ماه به دلیل انتشار شایعه خفاش‌شب در این شهر و فضای مجازی دستگیر شد.

براساس سخنان سردار محمدی‌یگانه این جوان انگیزه خود را از انتشار شایعه ربوده‌شدن زنان و دختران توسط خفاش شب ایجاد فضای ناامن، حس و شور جوانی و تحت تاثیر اغوای آن سوی مرزها اعلام کرده و با انتشار عکسی از ماشین خود آن را به عنوان خودروی خفاش شب معرفی کرد و بار دیگر هم از کشته شدن ۹ زن به دست خفاش شب خبر داد.

سه نفردیگر نیز که در رواج شایعه خفاش شب بندرعباس از طریق صفحه اجتماعی خود در فیس‌بوک نقش عمده‌ای داشتند هم دستگیر شدند؛ یکی از آنان مردی بود که کارمند یکی از ادارات دولتی بندرعباس و متولد سال ۵۸ است و و دو زن دیگر که به ترتیب متولد سال ۵۷ و ۶۳ و هر دو کارمند ادارات دولتی هستند نیز به جرم اشاعه شایعات کذب در دنیای مجازی دستگیر شده‌اند.

اما ماجرای عکس منتشر شده و منتسب با این شایعه چیست؟

index

 با جستجوی عنوان” اقدام وحشیانه سعودی ها در مقابل یک زن مسیحی”  در اینترنت متوجه می شوید که این عکس نیز مربوط به یک زن مسیحی شاغل در عربستان است که به علت بیان اذکار مسیح مورد خشم صاحب کار خود قرار گرفته و لبان و چشم او دوخته شده است.

بنابراین آنچه مسلم است اساس این خبر از بنیان کذب بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:, | 1:31 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |